PRÁVĚ ČTU | Prague Spring (Simon Mawer)

Už dlouho se na blogu neobjevila rubrika právě čtu. Je to paradox - mě baví ji připravovat, vás dle všech čísel a reakcí baví ji číst - a přesto se zde objevuje poskrovnu. Knihu, která mi v těchto dnech dělá společnost, vám ale ukázat musím, jelikož je jednoduše úchvatná 😍
Někteří si už možná všimli, že jsem nedávno navázala novou spolupráci se sítí knihkupectví Oxford Bookshop, která zaštiťuje i internetový obchod Megabooks.cz. A právě díky této spolupráci se ke mně minulý týden dostala proof copy nového románu Simona Mawera. Tohoto autora bude většina z vás znát nejspíše díky Skleněnému pokoji, který u nás už před několika lety vydalo nakladatelství Kniha Zlín, a který je dodnes velmi populárním čtením. 
K motivu lidského příběhu na pozadí velkých dějin se Mawer vrací i ve svém novém díle Prague Spring. Tentokráte se však zaměřuje na šedesátá léta a na období Pražského jara, během kterého do Československa putují dva angličtí studenti. 
Momentálně jsem v polovině knihy a jsem hodně nadšená. Autor píše prostě skvěle, je to velmi přímočaré a poetické zároveň, některé popisy jsou působivě syrové, Mawer se také nebojí zdůrazňovat autenticitu textu českými výrazy... Angličtina zde ale není na té nejelementárnější úrovni, proto knihu doporučuji spíše těm z vás, kdo už nějaké anglické čtení ochutnali. Chtěla bych vám toho napsat ještě více, ale musím si nějaké své poznatky ušetřit i do recenze, která jistě vyjde zanedlouho, tak pak mrkněte 😉 
Prague Spring vychází v srpnu, máte se tedy nač těšit. Já moc děkuji Oxford Bookshop za zprostředkování knihy k recenzi, velice si toho vážím 💖 Knihu si budete moci včas předobjednat na jejich e-shopu Megabooks.cz.

Co vy a Simon Mawer? Četli jste od něj něco? Jak se vám jeho styl psaní líbí? A těšíte se na novinku Prague Spring? Troufnete si na ni v angličtině, nebo budete spíše doufat, že se dočká překladu? Budu se moc těšit na vaše komentáře! 😊


2 komentáře :

  1. Já jsem s děsem zjistila, že jsem letos ještě nepřečetla žádnou knížku v angličtině. :D Čtu sice pořád to HP fanfiction, ale dočtené to ještě asi nějaký ten pátek nebude. :D Nicméně překlad bych asi nepotřebovala, kdybych se do knížky chtěla pustit. :)

    OdpovědětVymazat

My Instagram

Made with by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates