CO MĚ ZAUJALO | Listopad 2017

Listopad se nese v duchu parádních podzimních novinek.

Po říjnové smršti přichází - alespoň pro mě - o něco klidnější listopad. Kromě novinek od nakladatelství Domino, nového Roberta Bryndzy a posunutého vydání druhého dílu Illuminae nemám vlastně žádné absolutní must have. Přesto mám pro vás kromě zmiňovaných i pár dalších novinek, které mi padly do oka...
Budu moc ráda, když mi do komentářů napíšete, na co se v listopadu nejvíce těšíte vy a co vám rozhodně nesmí uniknout 😊
Prozření (Jessica Shattuck)
Ano, mám tu opět druhou světovou... Je to zkrátka téma, které mě zajímalo vždy, a v současné chvíli mám období, kdy ho vyhledávám ještě víc. Prozření, které na začátku listopadu vyjde u Domina, je pro mě proto nutností! Příběh nacistických vdov vypadá jako jeden z titulů, které na válečné téma budou nahlížet z originálního úhlu pohledu. Takže za mě veliké těšení!
Na troskách nacistického Německa se Marianna von Lingenfelsová snaží splnit slib, který dala svému muži, popravenému za spoluúčast při atentátu na Hitlera: nalézt a zachránit manželky a děti ostatních spiklenců. Společně s šestiletým Martinem se vydává přes zbědovanou zemi do Berlína - tam mezi sovětskými vojáky zakouší největší ženské ponížení chlapcova matka, krásná a naivní Benita. Později se podaří zachránit ještě Aniu a její dva syny, které konec války přivedl do sběrného tábora, stejně jako další miliony vykořeněných lidí. Nesourodá skupina se usadí na staletém sídle rodu von Lingenfelsů, kdysi impozantním hradu uprostřed Bavorska, který býval místem setkání nejvyšších společenských vrstev. Nyní se válkou těžce zchátralá pevnost stává útočištěm tří zdrcených žen, kterým z někdejšího života zbylo jen velmi málo. Marianna věří, že prožitá bolest a tragické okolnosti budou dostatečně silným pojidlem, aby s Benitou a Aniou dokázaly držet pospolu. Brzy však začíná zjišťovat, že předválečný život ji i její společnice definoval natolik rozdílně, že nyní nenacházejí společnou řeč. Přesto se snad až posedle snaží dostát svému slibu, aby nakonec došla zdrcujícího poznání, že i nejušlechtilejší úmysly mohou dláždit cestu do pekel.
Byly tady, a už nejsou (Haylen Beck)
Psychothriller, jak má být... Byly tady, a už nejsou vypadá neskutečně slibně a navíc Domino, že. Myslím, že vysoká očekávání jsou na místě!
Audra v sobě konečně našla dost odvahy, aby utekla od násilnického manžela. Teď sedí v autě, na zadních sedačkách jsou připoutány její malé děti, a společně jedou vstříc své šanci na nový, lepší život. Volí trasu po okresních silnicích, aby se vyhnuli nežádoucí pozornosti. A právě když projíždí po pusté cestě kdesi v Arizoně, už velmi daleko od bývalého domova, postřehne ve zpětném zrcátku jakýsi pohyb. Pozornější pohled jí ukáže policejní vůz, který je sleduje se zapnutým majákem. Audra zastaví u krajnice. Je si až bolestně vědoma faktu, na jak odlehlém místě se ona a její děti nachází. Vystoupí z auta – a tím okamžikem se její šťastný útěk mění na nejhorší noční můru, která vysoce předčí veškeré představitelné obavy: netuší, proč ji místní šerif zatkl. Ví jen to, že když se v jeho doprovodu dostala na stanici, policisté jí tvrdí, že v autě žádné děti nebyly...
Klub zabijáků (Paul Finch)
3. díl v sérii Mark Heckenburg
Sérii s Markem Heckenburgem mám rozečtenou a moc mě baví. V Klubu zabijáků se vrací motiv prvního dílu, který zůstal docela otevřený. Jsem napnutá, jak to autor vymyslel a jaké všechny komplikace si pro chudáka Marka tentokrát přichystal.
Že po někom jdeš, ještě zdaleka neznamená, že on nejde po tobě. Pro detektiva Marka "Hecka" Heckenburga to byl nejprve obyčejný pracovní den. Právě vyšetřoval tři vraždy na severovýchodě Anglie, když k němu doputovala zpráva, že z ostře střežené věznice uprchl Magor Mike Silver, šéf rozprášeného Klubu sympaťáků. Trasu jeho útěku vyznačila zkrvavená těla zabitých policistů. Ale to ještě není všechno, co se má Heck dozvědět. Ještě se bude vraždit dál. Z celé Anglie přicházejí zprávy o krutě mučených a morbidně zavražděných lidech. Zdá se, že Klub se pustil do toho, čemu se v hantýrce podsvětí říká čištění: čistí zemi od všech, kteří s jejich kriminálním podnikáním mohou mít jakoukoli spojitost. Policie okamžitě vyhlásí masivní pátrací akci a Heckenburg ani na okamžik nepochybuje, že se na ní bude podílet. Mýlí se. Bez jakéhokoli vysvětlení je postaven mimo službu. Heckovi se to nelíbí a zuby nehty se brání. Hodlá jít po gaunerech z Klubu, přestože oni se zároveň rozhodli jít po něm...
Temné hlubiny (Robert Bryndza)
3. díl v sérii Erika Fosterová
Bryndzova série je jednou z nejčtivějších záležitostí, k jakým jsem v poslední době čtenářsky přičuchla... Odůvodňovat nadšení z nového dílu je proto asi zbytečné :)
Některá tajemství mají raději zůstat hluboko skryta... Když dostane detektiv šéfinspektor Erika Fosterová tip, že by klíčový důkaz ve velkém drogovém případu mohl být ukryt v zatopeném lomu na okraji Londýna, nařídí jeho prohledání. Z hlubin však její kolegové vyzdvihnou nejen důkazy k tomuto případu, ale i kostru malého dítěte. Pozůstatky jsou rychle identifikovány jako Jessica Collinsová. Sedmiletá dívka, jejíž zmizení plnilo stránky novin před šestadvaceti lety. Erika musí začít spojovat střípky z minulosti se současností a nořit se stále hlouběji do rodinných vztahů Collinsových i do života vyšetřovatelky Amandy Bakerové, která si nepřestala vyčítat, že zmizení holčičky nedokázala vyřešit. Erika brzy zjistí, že toto vyšetřování bude jistě jedno z nejsložitějších a nejnáročnějších v její kariéře. Někdo si totiž nepřeje, aby byl případ vyřešen. A udělá všechno, aby Eričino pátrání zastavil…
Už nikdy pěšky po Arménii a Gruzii (Ladislav Zibura)
Ladislav Zibura, to je můj velký rest. V listopadu vychází jeho další kniha, která je pro mě zakovou upomínkou, že bych se do jeho tvorby, kterou všichni tak zbožňují, měla už konečně také pustit.
Po dvojici bestsellerů přichází Ladislav Zibura s novým dobrodružstvím – tentokrát se vydává do Arménie, Gruzie a Náhorního Karabachu. Princ Ládík putuje po těch nejzapadlejších vesnicích, aby mohl naslouchat příběhům místních a načerpat něco z jejich moudrosti. Alkohol teče proudem a mladý dobrodruh důvěrně poznává kulturu plnou pohostinnosti, rozhodných slov a nostalgie po sovětských časech. Své zážitky z kavkazského putování líčí Zibura s humorem a ironií, pro které si získal popularitu nejen u příznivců cestopisů. Ať už je zrovna ztracený v horách, bojuje s nepřízní počasí, nebo omylem jí grilovaného ježka, vše přijímá s dokonalým nadhledem. Ziburův příběh je svědectvím o půvabu svobody a lehkosti života na cestách. O čem to je: Mladý poutník se vydá pěšky probádat Kavkaz. Očekává nenáročný výlet, situace se mu ale brzy vymkne z nohou. Komu to můžu koupit: Všem příznivcům cestování, poutavých příběhů a humoru. Co se mi na tom může líbit: Vtip, dobrodružství, hodně obrázků a krátký text. Jak to skončí: Přežije a vrátí se domů stopem.
Kniha noci (Rodrigo Blanco Calderón)
V poslední době přicházím odeonkám na chuť a z listopadových novinek mě nejvíce zaujala právě Kniha noci. Úplně neplánuji pořizovat ji hned, ale na seznam ji rozhodně píšu a snad se k ní časem propracuji.
Caracas 2010: společnost je paralyzována režimem Huga Cháveze, chybí potraviny, jsou přerušovány dodávky elektřiny. Dva přátelé – psychiatr a spisovatel – se scházejí v asijském bistru a debatují o literatuře, hudbě a aktuálních vraždách venezuelských žen. Spisovatel má v hlavě velký „gotický“ román nazvaný The Night podle kultovní skladby skupiny Morphine. Autor představuje desítky osudů drobných hrdinů, které míchá s reálnými postavami ze světa hudby, literatury a politiky. Závěr díla je apokalyptický: i múza našich přátel Margarita je s vlastní matkou brutálně zavražděna. Přátelé se rozcházejí. Caracas se propadá do nekonečné tmy.
 
Všechny obrázky a anotace použité v tomto článku jsou převzaté z webů www.neoluxor.cz a www.dominoknihy.cz.

12 komentářů :

  1. V listopadu toho mám opět docela dost a tak jsem se zařekla, že to bude i poslední měsíc nákupu knih letos... :-P

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju za tyhle články, protože já prostě v edičákách moc hledat neumím :-D
    Moc se těším na nového Ziburu! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem na to taky pako a nakonec vždy po publikování článku zjistím, že mi tam pár knížek schází. Ale jako inspirace to stačí :) Ziburu musím už vyzkoušet, snad mě nová kniha namotivuje :) Měj se krásně!

      Vymazat
  3. Samé zajímavé knížky, děkuji za tip. :) Nic si z toho neděle, Zibura mě také zatím míjí, i když si jeho knihy chci moc přečíst... :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak rest v podobě Zibury máme stejný :) A jsem ráda, že jsem Tě inspirovala s výběrem :) Měj se pěkně :)

      Vymazat
  4. S tím Ziburou to mám stejně, přitom takové cestovatelské knihy mě šíleně baví. Teď jsem si půjčila z knihovny Jakubův cestovní deník, je to nějaká novinka a jsem na ni zvědavá, i když se Ziburou se asi nebude dát srovnávat :-)
    No a Temné hlubiny jsou jasným must have!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jakubův deník jsem u Tebe zaznamenala, Marcel, a mám je na seznamu :) K Temným hlubinám už se prokousávám a moc se na ně těším, zvlášť když jsi mi teď psala, že Tě začátek baví :)

      Vymazat
  5. Krom dvou posledních máme stejné knižní choutky :) Ziburu a novou Odeonku jsem ještě nějak nezaregistrovala, je vidět, že nejsem úplně v obraze, jak jsem nepsala knižní novinky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šári, já je sepisuju každý měsíc, a stejně nakonec u ostatních objevím další věci, které mi unikly :))

      Vymazat
  6. Já jsem to nějak neměla čas teď sledovat, vždycky spoléhám na Šárku a na tebe :D Já si určitě plánuji pořizovat Geminu, nového Kinga a samozřejmě domiňácké věci a Zibura je taky jasný. První si ale přečtu 40 dní pěšky, kterou jsem od něj ještě nečetla :)
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat

My Instagram

Made with by OddThemes | Distributed by Gooyaabi Templates